Wyślij zapytanie Dołącz do Sii

Czym jest SEO i po co to komu?

Po samym rozwinięciu skrótu (Search Engine Optimalization) można domyśleć się o co chodzi, ale rozwiewając wątpliwości. SEO to wszelkie działania mające na celu podniesienie wartości naszej strony internetowej dla popularnych wyszukiwarek internetowych (Google, Yahoo, Bing, Yandex etc), a tym samym jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Po co skupiać się na SEO?

To proste, jak pokazują badania ponad połowa internautów wyszukując informacji korzysta z dwóch pierwszych wyników, reszta rozkłada się na pozostałe pozycje. Po za pierwszą kartę przechodzi jedynie kilka procent użytkowników. Stąd prosty wniosek jeśli strona nie widnieje w wynikach wyszukiwania na pierwszej karcie traci większość ruchu, a co za tym idzie pieniędzy. Co więcej, aby wykorzystać maksimum możliwości pozycjonowania nasza witryna winna być wyświetlana minimum w pierwszych trzech pozycjach wyników wyszukiwania, a najlepiej na pierwszej pozycji.

Kiedy nie warto skupiać się na SEO?

Optymalizacja witryn ukrytych za dowolnym logowaniem lub z dowolnych przyczyn niedostępnych dla zewnętrznych użytkowników nie ma sensu. Narzędzia indeksujące strony i tak odbiją się od tego typu portali.

start na bieżni

Od czego zaczniemy?

Po pierwsze od uświadomienia sobie skali problemu. Na potrzeby artykułu ponieważ wszystkie wyszukiwarki w Polsce działają na silniku Google wszystkie poruszane zagadnienia będą tyczyć się optymalizacji pod kątem tej wyszukiwarki.

Na wyniki wyszukiwania witryn w internecie wpływa ponad 200 czynników. Nie będziemy omawiać ich wszystkich, skupimy się na najważniejszych. Wyróżnimy tu kilka podstawowych grup:

  • Przygotowanie strony
    • pozycjonowanie kodem
    • mikroformaty
    • narzędzia wspomagające
  • Content Marketing
  • Social Media
  • Link Building

Wszystkie wymienione działy są tak naprawdę równoważne i do osiągnięcia sukcesu w możliwie najkrótszym czasie są niezbędne. Zakładamy, że mamy już naszą super stronę napisaną, ale przed wdrożeniem jej produkcyjnie chcemy ją ulepszyć i dostosować do najlepszych praktyk SEO. W związku z tym zapraszam do kolejnego artykułu:

SEO – Przygotowanie strony – pozycjonowanie kodem

Ocena:
Autor

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Cię również zainteresować

Pokaż więcej artykułów

Bądź na bieżąco

Zasubskrybuj naszego bloga i otrzymuj informacje o najnowszych wpisach.

Otrzymaj ofertę

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat oferty Sii, skontaktuj się z nami.

Wyślij zapytanie Wyślij zapytanie

Natalia Competency Center Director

Get an offer

Dołącz do Sii

Znajdź idealną pracę – zapoznaj się z naszą ofertą rekrutacyjną i aplikuj.

Aplikuj Aplikuj

Paweł Process Owner

Join Sii

ZATWIERDŹ

This content is available only in one language version.
You will be redirected to home page.

Are you sure you want to leave this page?