W MS Dynamics AX 2012 każdy użytkownik zarówno z poziomu systemu jak również z poziomu przeglądarki ma dostęp do spersonalizowanego widoku głównego. Dzięki temu pracownik w jednym miejscu ma dostęp do najpotrzebniejszych: funkcji, skrótów, wykresów, raportów i wielu innych! Wykorzystanie widoku głównego nie tylko usprawnia pracę i pozwala na uporządkowanie dostępnych informacji, lecz także sprawia, że system AX staje się bardziej przyjazny dla użytkownika.
W dzisiejszym wpisie dowiesz się jak znaleźć w systemie widok główny i jakie możliwości daje jego personalizacja. Podstawowe zagadnienia związane z edycją znajdą się w kolejnym wpisie 🙂 !
Jak go znaleźć?
Po zalogowaniu do systemu, użytkownik może przejść do swojego widoku, wybierając z menu: Strona główna > Widok główny użytkownika.
Jeśli użytkownik loguje się z poziomu przeglądarki, to po wybraniu pierwszej zakładki po lewej stronie zostanie przekierowany na Stronę główną.
Możliwości – przykładowe funkcje
Możliwości personalizacji widoku głównego użytkownika są ogromne, wszystko zależy od naszych potrzeb… i wyobraźni :). Można utworzyć osobny widok dla każdego użytkownika, ale równie dobrze wszystkie osoby, z przypisanym odpowiednim profilem w systemie, mogą korzystać z takich samych ustawień, np. wszyscy pracownicy działu sprzedaży.
Ustawienia decydujące o domyślnym widoku głównym użytkownika można edytować w module Administrowania systemem z poziomu kartoteki użytkownika.
Poniżej kilka przykładowych funkcji, które możemy wykorzystać przy personalizacji widoku głównego:
Działania
Działania umożliwiają nam dodanie do widoku wcześniej zapisanych wskaźników, np. liczba zamówień sprzedaży, suma faktur od odbiorców.
Co więcej, możemy ustawić alert, który będzie informował użytkownika, np. jeśli liczba otwartych zamówień sprzedaży przekroczy zdefiniowany limit.
Łącza
Każdy użytkownik regularnie korzysta z określonych modułów/adresów stron internetowych lub innych linków. Dzięki funkcjonalności Moje łącza,wszystkie najczęściej używane adresy są dostępne za jednym kliknięciem myszki.
Przegląd działalności biznesowej
Ta sekcja pozwala na wybranie wskaźników i wyświetlenie zestawień wartości (liczby lub sumy) z wykorzystaniem filtrów, np. liczba zamówień sprzedaży w obecnym kwartale w porównaniu z poprzednim – zmiana wartości może być wyrażona w procentach.
Lista prac
W tym miejscu zebrane są powiadomienia zgodnie z alertami wyświetlanymi dla użytkownika – zdefiniowane wcześniej w systemie, np. informacja o dokonaniu zmian w kartotece produktu lub upływającym terminie wysłanej oferty sprzedaży.
Zestawienia graficzne – wykresy, raporty
Możliwe jest dodanie wykresów, raportów na podstawie danych zebranych w systemie AX, a także zdjęć i innych plików.
Już niedługo…
…więcej szczegółów dotyczących edycji widoku głównego! Serdecznie zapraszam do śledzenia naszego bloga 🙂
Zostaw komentarz